Hoe bepaal je de optimale verkoopprijs?
Wat is de ideale prijs voor je product of dienst? Er zijn natuurlijk boeken volgeschreven over prijsstrategie en het berekenen van de verkoopprijs. De goede prijs wordt bepaald door de context. Een flesje water in de supermarkt kost… uit de kraan, maar op Copacabana Beach kost het….
Als je de prijs communiceert naar je klant, creëert het brein onbewuste een referentieprijs waarmee de getoonde prijs wordt vergeleken. Deze referentieprijs is afhankelijk van een aantal factoren. Er zijn allerlei neuromarketingtechnieken beschikbaar om invloed uit te oefenen op de perceptie van deze impliciete referentieprijs en daarmee je aanbod aantrekkelijker te maken. Direct toepasbaar in je communicatie. Wil je weten hoe? Neem contact op!
Inzicht in de onbewuste referentieprijs is een belangrijke factor voor het bepalen van de juiste verkoopprijs. Wat is het brein bereid te betalen? Wanneer gaat de prijs echt pijn doen in het brein? Welke marge is er in het hoofd van de klant? Dat meten we met neuro-pricing technieken. We bepalen de onbewuste mentale sweetspot van uw aanbod. We onderzoeken welke USP’s van uw product het grootste effect hebben op uw verkoopprijs. Zo kunt u uw marge in één klap vergroten zonder effect op uw acquisitie kracht!
Wil je meer weten van de “Pain-of-Paying” of “Pricing Pschychology”? We komen je graag opleiden in de geheimen van prijspsychologie.