Lumen’s Managing Director en founder Mike Follett neemt de prijs in ontvangst!

Braynz research partner Lumen Research heeft afgelopen week op de in samenwerking met European Innovation Council georganiseerde Procter & Gamble And Partners Corporate Day de prijs voor beste Pitch in de wacht gesleept.

De oplossing voor het pre-testen van Point-Of-Sale materiaal werd gekozen tot winnaar. Pre-testen van POS is lastig maar door een combinatie van nieuwe technieken is een grote stap gemaakt. Lumen’s best-in-class webcam eyetracking wordt gecombineerd met Hollywood style special effects en impliciete effectmetingen om de onbewuste effecten in kaart te brengen. De geboden oplossing is schaalbaar en betaalbaar.

POS materiaal vooraf testen is moeilijk. Het heeft weinig zin mensen designs uit de context te tonen want de vraag die je wilt beantwoorden is: ‘zullen mensen dit materiaal tijdens het winkelen opmerken en ernaar handelen?’

Om dit probleem te omzeilen, hebben merken en retailers in het verleden twee benaderingen gekozen. Live onderzoek, waarbij verschillende designs worden geprint. Vervolgens stuur je enkele honderden mensen de winkel in met een eyetracking bril om te zien of zij het ene design meer opmerken dan de andere en of ze ernaar handelen. Het is heel realistisch en nauwkeurig, maar ook erg duur, tijdrovend en kan verstorend werken in de winkel.

Een andere optie is een virtuele 3D-winkel bouwen, zoals in een computergame en zo verschillende POS-opties in de omgeving invoegen. Je kunt dan mensen zover krijgen dat ze de omgeving verkennen en zien of ze de POS opmerken. Dit is ook behoorlijk duur en blijft tenslotte een simulatie van de echte omgeving via een computergame.

Onze oplossing is anders. Er wordt een ​​kort filmpje gemaakt van de shoppingtrip vanuit het oogpunt van de shopper. Vervolgens bewerken en manipuleren we de film met behulp van de special-effects software van Mirriad, waarbij headboards in en shelf-barkers naar behoefte worden uitgewisseld.

We voeren daarna online eye-tracking onderzoek uit op deze verschillende films op schaal en snelheid met behulp van Lumen’s webcam eye-tracking-technologie. De bewuste en onbewuste impact wordt gemeten via re-call vragen en impliciete onderzoek. Uitkomsten worden gevalideerd tegen Lumen’s attention benchmark database. Daarmee kan de impact van het ontwikkelde en gepresenteerde POS-materiaal worden gevalideerd.

Deze oplossing is eenvoudiger en meer schaalbaar dan het uitvoeren van een studie met een brilbasis; realistischer dan winkelen in een computerspel; en sneller en goedkoper dan beide.

Bijgaand een paar ‘stills’ van de demofilms die in Brussel zijn getoond. De eerste afbeelding van de ‘basisfilm’ die we voor Tesco hebben gemaakt.

Deze revolutionaire oplossing is nu dus ook in Nederland beschikbaar via Braynz. Meer informatie of een demo plannen? Mail ons via info@braynz.nl of bel 06 1505 1707.

Het originele artikel vindt u hier