Het tweede artikel van Felix Hermsen gepubliceerd op Frankwatching! Zou het niet geweldig zijn als je tijdens het creatieproces van marketinguitingen al weet hoe sterk een concept gaat scoren in de praktijk? En waardoor dat komt? In dit artikel leg ik uit hoe je kunt toewerken naar een fact based-ontwikkelingsproces, resulterend in blije consumenten en meer conversie. […]
De oprichters van Braynz zijn pioniers in het vertalen van neurowetenschap naar marketingstrategie en onderzoek. Op basis van onze ervaring en successen ontstond de behoefte om meer diensten te ontwikkelen in nauwe samenwerking met wetenschappers. Eind 2015 werd Braynz zodoende opgericht. Ervaren marketeers en jonge gedragswetenschappers besloten de krachten te bundelen. Er volgde een ontdekkingsreis waar wetenschap & marketing hand in hand liepen om de nieuwe wereld van neuromarketing verder te ontdekken. Een unieke ervaring. Braynz is, na vele projecten voor onze klanten, gewapend met deze ervaringen en kennis inmiddels uitgegroeid tot een bureau waar toepassing van neurowetenschap gestuurd wordt vanuit de behoefte van de opdrachtgevers. We gebruiken tools die passen bij het vraagstuk. Zo ontwikkelen we kennisgedreven oplossingen die passen bij de uitdagingen die concurrerende markten bieden. We gebruiken neurowetenschap als inspiratie en bron voor marketingsucces!! Zo is succes geen toeval, maar gegarandeerd! Het team bestaat uit ervaren marketeers en wetenschappers die in alle facetten van het neuromarketing vak hun mannetje staan.
Neuromarketing is een relatief jong maar zeer innovatief vakgebied. De term werd in 2002 geïntroduceerd door Marketing professor Ale Smidts. Het gericht toepassen van neurowetenschappelijk theorie en de inzet van methodieken uit de wetenschap om reacties in het brein of aan het lichaam bij consumenten te meten is dus vrij nieuw. Er is nog geen standaard handleiding of methode voor het vertalen van business problemen zoals “ik wil loyalere klanten” naar een onderzoeksmethodiek die pasklare antwoorden geeft op deze vraag. Ook in de marketingopleidingen wordt nog relatief weinig aandacht besteed aan deze manier van onderzoeken. Veel neuromarketingonderzoek heeft dus een innovatief en experimenteel karakter. Dat vereist zowel van opdrachtgever als onderzoekers flexibiliteit, creativiteit en durf om te innoveren en te experimenten. Braynz loopt voorop in het ontwikkelen van nieuwe methoden en het combineren van technieken om opdrachtgevers van dienst te zijn. Neuromarketing biedt ontzettend veel mogelijkheden als standaard methodieken te kort schieten. De uitdaging voor alle betrokkenen is om de nieuwe mogelijkheden ten volle te benutten. Marketeers hebben de beschikking over een nieuwe tool. Echter als we met een nieuwe schep gaan graven op dezelfde oude plaatsen zullen we geen nieuwe antwoorden vinden. Het is dus ook zaak om nieuwe vragen te kunnen en durven stellen. Dan kan neuromarketing zich verder ontwikkelen tot een volwassen onderdeel van marketing. Er zijn echt al hele mooie resultaten geboekt met neuromarketingonderzoek. Wil je daar meer van weten? Neem dan contact op.
Algemeen Privacy Statement
Deze website wordt beheerd door Braynz.
Als je gebruik maakt van de website van Braynz en de producten en diensten die daarop te vinden zijn, dan laat je gegevens bij ons achter. Bovendien laat de website een aantal soorten cookies op je computer achter. Die worden gebruikt om de website beter te laten werken op jouw apparaat.
Hieronder kun je lezen welke gegevens Braynz kan verzamelen, waarom we dat doen en wat we met die gegevens kunnen doen. Ook kun je lezen welke cookies we gebruiken en waarom. Dit statement gaat over onze hele website: het geldt dus voor bezoekers, maar bijvoorbeeld ook als je je aanmeldt voor een nieuwsbrief.
Cookies
Om deze website beter en sneller te laten functioneren en om deze te kunnen afstemmen op jouw voorkeuren, worden bepaalde gegevens betreffende jouw gebruik van deze website verzameld. Deze informatie kan verzameld worden door gebruik te maken van zogenaamde ‘cookies’. Dit zijn kleine tekstbestanden die door de bezochte webpagina automatisch op je computer worden geplaatst. Je kunt het gebruik van ‘cookies’ via de instellingen van je browser uitschakelen. Dit leidt echter tot een minder goede werking van deze website. Ook derde partijen kunnen cookies plaatsen en internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video’s van Vimeo.
Hoe komen wij aan je gegevens?
Als je gebruik maakt van de Braynz -website, dan laat je soms persoonsgegevens bij ons achter. Je laat op de volgende manieren je gegevens bij ons achter:
- Navigatie door de website
- Invullen van formulieren
- Aanmelden voor nieuwsbrief
Wat doen we met je gegevens?
Braynz bewaart en verwerkt je gegevens met de volgende doelen:
- Verzamelen en analyseren van statistieken ten einde de website te optimaliseren;
- Het leveren van de producten en diensten die je van ons afneemt;
- Het afwikkelen van betalingen;
- Het opbouwen van een contacthistorie;
Hoe beveiligen we je gegevens?
Je gegevens worden veilig opgeslagen en verzonden. Wie niets met jouw gegevens te maken heeft, kan er simpelweg niet bij. Braynz streeft ernaar je gegevens met de meest recente beveiligingstechnieken en versleutelingsmethoden op te slaan en te verzenden.
Met wie deelt Braynz jouw gegevens?
Braynz gaat vertrouwelijk met je persoonsgegevens om. Wij zullen nooit jouw gegevens verkopen aan andere partijen.
Contact, mailing en/of reclame
Mocht je toch mail of ongewenste reclame ontvangen dan kan je altijd aangeven dat je niet meer wilt dat wij contact met je opnemen. Aan het afmelden zijn nooit kosten verbonden.
Jonger dan 16 jaar?
Als je minderjarig bent, dus jonger dan 16 jaar, dan mag je alleen toestemming geven voor het verwerken van je persoonsgegevens met toestemming van een van je ouders of wettelijke voogd. Het is dan belangrijk dat je ouder(s) of je voogd dit statement leest. Zij kunnen ook de rechten uitoefenen die je hebt met betrekking tot de persoonsgegevens die je bij ons achterlaat, zoals het recht om je te verzetten tegen de (verdere) verwerking van je persoonsgegevens of het recht op inzage in en correctie van je gegevens.
Inzicht in je gegevens?
Je kunt altijd inzicht krijgen in de gegevens die Braynz over jou heeft. Je kunt hiertoe een schriftelijk verzoek indien bij Braynz. Je kunt op basis van de uitkomsten Braynz ook verzoeken om je gegevens aan te passen als die feitelijk onjuist, onvolledig of irrelevant zijn.
Contactgegevens
De website en de persoonsgegevens die je hier achterlaat worden beheerd door Braynz. Voor vragen en opmerkingen over dit Privacy Statement kun je altijd contact opnemen met Braynz, Zusterstraat 31, 4201 EK Gorinchem via +31 61505 1707.
Websites van derden
Dit Privacy en Cookie Statement is niet van toepassing op websites van derden die via deze website via links kunnen worden bezocht.
Wijzigingen Privacy statement
Braynz behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit Privacy statement. Het verdient daarom aanbeveling om dit Privacy statement regelmatig na te kijken, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte blijft. De meest actuele versie kan altijd via de website worden geraadpleegd.